Lediga jobb.

Byggprojektledare


Thomas Prantner via e-post till: info@tprbyggkonsult.se
Som Byggprojektledare ansvarar du för dina projekt från framtagande av förstudie och kalkyler till projektering, genomförande och uppföljning. Ansvaret gäller både tid, teknik, lagkrav, miljö, energi, ekonomi och kundrelationer. Dina arbetsuppgifter innebär, men är inte begränsade till:

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Bifoga CV alt. länk till din LinkedIn-profil och personligt brev.

Som Byggprojektledare ansvarar du för dina projekt från framtagande av förstudie och kalkyler till projektering, genomförande och uppföljning. Ansvaret gäller både tid, teknik, lagkrav, miljö, energi, ekonomi och kundrelationer.

Dina arbetsuppgifter innebär, men är inte begränsade till:

-Planering och genomförande av ny- och ombyggnadsprojekt och hyresgästanpassningar mm.

-Tillsammans med övriga i projektet upphandla, förhandla och värdera anbud


-Följa upp konsulter och entreprenörer i samband med genomförande av projekt, via start-, planerings- och byggmöten samt ekonomi-, avstämnings och utredningsmöten mm.



-Samverka med interna och externa resurser samt kommun och andra lokala aktörer


-Har Civil-, eller högskoleingenjörsutbildning inom samhällsbyggnad eller annan relevant inriktning



-Har mångårig erfarenhet av ny- och ombyggnadsprojekt.


-Har god upphandlings- och förhandlingsvana


-Har goda kunskaper inom entreprenadjuridik samt arbetsmiljö, AB, ABT och ABK


-Har goda kunskaper inom ekonomi (projektekonomi)

-Har Körkort B

-Tillgång till egen bil i tjänsten

Certifierad kontrollansvarig behörighet K



-Arbetsmiljösamordnare BAS -P och BAS -U



-Har kunskaper och/ eller erfarenhet av LOU



-Har erfarenhet från entreprenadsidan, 16 tim. grundutbildning i AB och ABT



-Har erfarenhet av partnering samarbete



-Har god datorvana med Word, Excel, Powerprojekt, Wikells sektionsfakta samt hantering av Bluebeam för uppmätning, justering av texter mm.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, sociala färdigheter och ditt intresse för tjänsten.

Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga genom att du relaterar till människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en god förmåga att kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt.

Du har en god struktur och ansvarar för att dina processer kommer framåt, du planerar ditt arbete på ett effektivt sätt och håller tidsramar. Du har även lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter, du ser möjligheter i förändringar!